Regały jezdne przesuwne

Zapraszamy również na www.regaly-barmeb.pl

Opis techniczny regałów jezdnych

1.Konstrukcja torów jezdnych

Tory jezdne wykonane są z kształtownika profilowanego z blachy o grubości co najmniej 2mm i ciągnionego pręta kwadratowego o przekroju 16x16mm, po którym poruszają się koła regałów przesuwnych. Tory zabezpieczone są przed korozją przez cynkowanie lub wykonane w całości z aluminium.

2.Konstrukcja podwozia regałów

Podstawa regałów wykonana jest z profili o grubości co najmniej 2mm, zapewniających odpowiednią sztywność i trwałość. Do konstrukcji podwozia zamocowane są żeliwne koła jezdne, odpowiednio ułożyskowane na bezobsługowych łożyskach kulkowych, krytych.

3.Konstrukcja korpusu regału

Korpus wykonany jest ze ścian bocznych pełnych, wyposażonych w otwory do bezśrubowego mocowania półek na specjalnych zaczepach. Półki górne przystosowane do przykręcenia do ścian bocznych dla zapewnienia lepszej sztywności konstrukcji. Całość zabezpieczona antykorozyjnie przez malowanie proszkowe na odpowiednio przygotowanej powierzchni do malowania.

4.Konstrukcja półek

Półki wykonane są z odpowiednio profilowanej blachy ( trzy gięcia na długości i dwa gięcia na szerokości półki), posiadające specjalne wzmocnienie od dołu półki. Całość zabezpieczona antykorozyjnie przez malowanie proszkowe na odpowiednio przygotowanej powierzchni do malowania. Malowanie odbywa się po wykonaniu wszelkich otworów.

5.Konstrukcja mechanizmu napędowego

Napęd regału odbywa się za pomocą trójramiennego pokrętła, przekładni łańcuchowej zębatej i wałków napędowych zakończonych sprzęgłami. Trójramienne pokrętła są zakończone ruchomymi gałkami. W korpus pokrętła w budowana jest blokada umożliwiająca zablokowanie regału w każdym miejscu trasy przejazdu regału

6. Konstrukcja osłony strony czołowej regału

Osłona czołowa wykonana jest z odpowiednio profilowanej blachy wyposażonej w tabliczkę z pleksi z możliwością wsuwania oznakowania zawartości regału. Panel czołowy może być wykonany w kolorze całego regału.

Regały posiadają możliwość dowolnej regulacji wysokości położenia półek bez użycia narzędzi (zmiana położenia specjalnych zaczepów w perforacji ściany bocznej).

Za zastosowaniem regałów przemawiają następujące argumenty:

7. Funkcjonalność i bezpieczeństwo – możliwość systematycznego i przejrzystego archiwizowania dokumentów
– łatwy dostęp do dokumentów
– bezpieczeństwo obsługi
– bezpieczeństwo przechowywanych dokumentów

8. Argumenty ekonomiczne
– maksymalne wykorzystanie powierzchni biurowej
– koszt 1 mb półki jest 2-3 krotnie niższy w porównaniu z zastosowaniem szaf biurowych

Przy typowej wysokości pomieszczenia 2,5 m istnieje możliwość zastosowania 6 półek użytkowych na wysokość segregatora A4 (światło półki 340 mm).
Na 1 metr bieżący regału dwustronnego daje to łącznie 12 mb półki (w porównaniu z szafą biurową o szer. 1 m, która zapewnia 4 mb półki).

Przykład:

Pomieszczenie archiwum o wymiarach 5 x 5 m.
– szafy biurowe (26 szaf x 4 mb półki) = łącznie 104 mb półki
– regały jezdne (7 regałów przesuwnych dwustronnych, każdy o długości 4 m, sześć półek) = 336 mb półki,

a więc ponad trzykrotnie więcej niż w wariancie z szafami biurowymi!

Nawet gdyby zastosować w regale jezdnym 4 półki, jak w szafie biurowej, powierzchnia składowania wyniosłaby 224 mb, a więc dwukrotnie więcej niż w wariancie z szafami biurowymi!

Kiedy warto zastosować regały przesuwne?

1. pomieszczenie o szerokości min. 2 m
2. zapotrzebowanie na min. 50 mb półki (10 zwykłych szaf biurowych)

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close